Potřebujete pomoc od zkušenějšího kolegy knihovníka? Řešíte nějaký problém ve výuce a nevíte si rady? V následujícím seznamu naleznete zkušené knihovníky a knihovnice, kteří vám rádi pomohou.

Kateřina Hajduková

#Pregraduální studenti #Doktorandi #F2F výuka #Online výuka #Gamifikační prvky #Aktivizační prvky

Kateřina Hajduková

Univerzita Karlova

katerina.hajdukova@lfmotol.cuni.cz

———

Obsah a forma výuky, cílová skupina

Klasické vyhledávání a citování informací. Citační normy, citační manažery. Výuka probíhá jak F2F, tak i skrze webináře (Moodle). Cílovou skupinou jsou studenti od prvního ročníku po doktorandy, nejlépe studenti píšící kvalifikační práci.

———

Výukové metody a prvky

Aktivizace studentů, zařazení skupinových cvičení, gamifikační prvky (jednoduché a rychlé hry – přiřazování pojmů apod.). Využití Moodle, Google docs apod.

Vendula Němcová

#Pregraduální studenti #Doktorandi #Online kurzy #Bibliografické citace #Vyhledávání informací

Vendula Němcová

Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava

vendula.nemcova@vsb.cz

———

Obsah a forma výuky, cílová skupina

Jak zpracovávat bibliografické citace (přednáška + nově kurz v moodlu), Jak vyhledávat informace (zaměřeno na knihovnou předplácené databáze, přednášky dle poptávky fakult). Cílovou skupinou jsou studenti od 1. ročníku až po doktorandy.

Kristýna Paulová

#Pregraduální studenti #Doktorandi #F2F výuka #Blended learning #Vyhledávání a citování #Kritické myšlení #Základy akademického psaní #Prezi software #Transakční ananlýza ve výuce #Skupinová dynamika #RWCT

Kristýna Paulová

Česká zemědělská univerzita v Praze

paulova@lib.czu.cz

———

Obsah a forma výuky, cílová skupina

Klasické vyhledávání a citování informací s přesahem do kritického hodnocení informací a základů akademického psaní. Výuka probíhá jak F2F, tak i skrze webináře (Moodle) a e-learning (Teams). Cílovou skupinou jsou studenti od prvního ročníku po doktorandy.

———

Výukové metody a prvky

Principy transakční analýzy (např. kontraktování mezi lektorem a studenty na začátku hodiny, vytvoření efektivního výukového prostředí) a skupinové dynamiky (aktivizace studentů, zařazení skupinových cvičení, gamifikační prvky) či principů RWCT.

Eva Sedláková

#Pregraduální studenti #Blended learning #Převrácená třída #Kreativní techniky #Organizace zdrojů #Citování #Aktivizační metody

Eva Sedláková

Vysoké učení technické v Brně

sedlakovae@vut.cz

———

Obsah a forma výuky, cílová skupina

Plně distanční vzdělávání (Moodle), blended-learning i prezenční přednášky na témata spojená s informační gramotností – od kreativních technik a organizace zdrojů po efektivní vyhledávání a problematiku citování. Cílovou skupinou jsou studenti prvních ročníků na bakalářském a magisterském stupni.

———

Výukové metody a prvky

Metody názorně demonstrační a praktické, diskuse a aplikace, hledání příkladů z praxe, ale i čistě převrácená třída (tzn. domácí příprava studentů v kombinaci s praktickým nácvikem na hodině). Využití aktivizačních metod.