Open access pro EIZ 2020

12. 10. 2020

Anotace

Seminář Open access pro EIZ 2020 představí zásadní změny v licenčních modelech předplácených EIZ, které zohledňují publikování v režimu otevřeného přístupu. Úvod semináře bude věnován nejvýznamnějším iniciativám, které usilují o změnu modelu předplácených EIZ na model open access, neboli o tzv. transformaci na gold open access. Další příspěvky se pak budou věnovat národnímu prostředí a konkrétním činnostem, které se změnou obchodního modelu souvisejí.

Místo konání

Seminář bude streamován v online konferenční místnosti MS Teams.

 

Instrukce pro účastníky

MS Teams
  1. K MS Teams se lze připojit prostřednictvím desktopové aplikace, kterou již účastník využívá, nebo si ji stáhne, nebo přímo z prohlížeče bez nutnosti stahování aplikace.
  2. Online místnost bude otevřena od 9:30, tudíž se účastníci mohou přihlašovat v předstihu a ověřit si funkčnost připojení.
  3. Každý účastník bude po přihlášení nejprve čekat v tzv. předsálí, než jej technická podpora akce (Jiří Marek a Marika Hrubá, MU) odsouhlasí jako účastníka semináře a pustí jej do hlavní konferenční místnosti.
Nahrávání záznamu přednášek
  1. Jednotlivé přednášky, kde jejich autoři k tomu dali souhlas, budou nahrávány, účastníci budou na tuto skutečnost upozorněni organizátory i samotnou aplikací. Pokud účastník nesouhlasí s nahráváním, musí opustit online konferenční místnost.
Pokyny k technickému zajištění
  1. Účastníkům budou primárně vypnuty mikrofony a v rámci semináře budou vždy vyhrazené časy, kdy je možné klást dotazy pomocí mikrofonu viz bod č. 2 v organizačních pokynech.
  2. Účastníkům bude doporučeno vypnout po přihlášení do místnosti kameru (z důvodu zajištění kvality zejména zvukového přenosu).
  3. Technické problémy v průběhu přednášek lze hlásit do chatu.
Pokyny organizační
  1. Dotazy přednášejícímu mohou účastníci položit v průběhu jeho prezentace do chatu.
  2. Dotazy přednášejícímu mohou účastníci položit také po skončení prezentace ústně, a to pomocí ikony ruky. Účastník bude moderátorem vyzván k položení dotazu.
  3. Konferenční místnost bude v průběhu celého semináře i během přestávek aktivní, účastník se nemusí odhlásit z místnosti na přestávky, pouze si vypne kameru a mikrofon.
  4. Hlavní část semináře končí v 15:30, pak následuje diskuze zájemců o obnovení pracovní skupiny EIZ AKVŠ ČR.
  5. Po skončení semináře bude účastníkům zaslán e-mail s odkazy na prezentace a záznamy přednášek.

 

Kontakty

Program:

Mgr. Pavla Rygelová, e-mail: pavla.rygelova@vsb.cz,  telefon: +420 597 325 171

Mgr. Lucie Panchártek Suchá, e-mail: lucie.panchartek.sucha@ruk.cuni.cz, telefon: +420 224 491 960

Organizace a technická podpora:

Ing. Mgr. Jiří Marek, e-mail: marek@ics.muni.cz, telefon: +420 549 495 092

Mgr.  Marika Hrubá, e-mail: hruba@fss.muni.cz, telefon: + 420 549 494 473